Tale zapis je sprožilo vprašanje, postavljeno v skupini zmajskih fotografov.
“Če dam kamero na avtomatiko, so slike v soncu okej, v slabem vremenu pa kar brezveze. Mi kdo zna povedat, katere nastavitve uporabljate v slabi svetlobi, v oblačnih, sivih dneh?”

Debata je hitro šla v smeri nastavitev, zaslonk, časa, ravnovejja beline, vrednosti ISO in tako naprej – pa seveda v smeri fotošopiranja, nivojev, nasičenosti, kontrastov, barvnih korekcij in tako naprej.

Omenjeno pa je bilo tudi staro pravilo: brezvezne fotke v brezveznem vremenu. Nimaš kaj, ko je vse sivo, je pač vse sivo.

Pa to res drži?

Fotki spodaj sta bili posneti skoraj iz istega mesta, visoko nad barjem tam med Grmezom in Ižico. Ista pokrajina, različno vreme, različna svetloba.


Ena dolgočasna, siva, brezvezna; druga svetla, barvita, bleščeča.
Ko odbije zlata ura, pa sploh …

A ko sivo je nebo …



… in listje rjavo je: v temačnem letnem času, ko vse počiva in čaka – za razliko od žareče bujnosti pomladi in ostre svetlobe poletja.


Težko se kaj stori. Ja, lahko se igramo z nastavitvami, lahko fotko sfotošopiramo do obisti, pa jo naredimo “razpoloženjsko”:

Ali celo “umetniško” …

Ampak to ne pomaga kaj dosti.
Težava namreč ni v fotki sami, temveč v vprašanju brezveznosti le nje – ki zgreši poanto.
Vprašati se je treba: a je fotografija, posneta s kamero, ki jo visoko pod nebo dvigne zmaj, sploh lahko brezvezna?

Recimo, zmaj ujame drugega zmaja v akciji:

Brezveze?



Vsak pogled odkrije nekaj. Naključno ujete, nepričakovane reči. Lepoto, ki jo je morda težje opaziti, a je tam. Spremembe v pokrajini, spremembe letnih časov; tam je vlak, tu ptica v gnezdu, nova hiša, stare ruševine, okljuk reke, čreda ovac …

Na siv dan se zmaj lahko igra z drugimi zmaji …
Ampak najvažneje pri teh zmajskih fotkah – tisto, kar jih dela res posebne – je prav to, da jih je posnel zmaj.

To jih naredi ravno nasprotno od brezveznih.

Zato gremo ven, ko piha, tudi na siv dan.

Zato naši zmaji dvigajo kamere v nebo.



Zmajske fotke posnete z Insta 360 na Starem modrem rokkakuju in z Insta Ace na Originalnem modrem rokkakuju. Oba zmaja je izdelal mojster Janez Vizjak, Dr.Agon kites.
